O.pl w liczbach 2015

4 000 zapowiedzi

najciekawszych wydarzeń z dziedzin: sztuk wizualnych, fotografii, teatru, filmu, literatury, muzyki, architektury i designu – news.o.pl



250 wydarzeń

w formie obszernych i bogato ilustrowanych prezentacji w serwisie – wydarzenia.o.pl



230 tekstów autorskich

artykuły, recenzje, wywiady w kluczowym dla polskiej kultury, opiniotwórczym Magazynie O.pl – magazyn.o.pl



495 atrakcyjnych nagród

książek, płyt, wejściówek – rozdanych w ponad 50 konkursach dla czytelników



350 patronatów

358 wydarzeń kulturalnych i artystycznych objętych szczególną opieką medialną O.pl



330 kampanii reklamowych

339 efektywnych kampanii reklamowych promujących najważniejsze wydarzenia kulturalne w Polsce



10 000 subskrybentów

największa baza odbiorców kultury w polskim internecie





215 newsletterów

kulturalny mailing każdego dnia

2 200 000 odsłon

wyświetlonych przez 700 000 unikatowych użytkowników z całej Polski (i nie tylko!)

2 000 instytucji

korzystających z szerokiego wachlarza możliwości współpracy oferowanych przez portal





Najpopularniejsze teksty autorskie 2015
magazyn.o.pl

Najpopularniejsze galerie zdjęć 2015

Najpopularniejsze wydarzenia partnerskie 2015
wydarzenia.o.pl

Nagroda O2015

Nagrodę „O” po raz pierwszy przyznaliśmy w 2010 roku. Teraz, pięć lat później, powróciliśmy do tej idei. Wirtualną, interaktywną statuetką uhounorowaliśmy ambitne, interesujące zjawiska i osobowości, które zaznaczyły się na mapie polskiej kultury w ubiegłym roku. Razem z krytykami i ekspertami przyznaliśmy nagrody w siedmiu kategoriach: sztukach wizualnych i fotografii, literaturze, muzyce, teatrze, filmie, architekturze i designie. Niezależnie od nich została przyznana ósma nagroda – dla Wydarzenia Roku O.pl, którego wybór oddany został w ręce czytelników.


Podczas gdy warunkiem podstawowym nadawania wyróżnień kulturalnych jest szeroko rozumiana wybitność, Nagroda „O” wyróżnia dzieła i wydarzenia, które cechuje również niekonwencjonalność, a także innowacyjność środków wyrazu. Większe znaczenie ma przy tym jakość artystyczna oraz intelektualna zjawiska niż stojąca za nim potęga instytucjonalna, choć mogą one iść w parze. W ten sposób mają szansę zwyciężyć wyraziści twórcy, oddolne inicjatywy lub prężne, choć niewielkie ośrodki.

Konkurs noworoczny 2015

Konkurs noworoczny był częścią przeprowadzanego przez O.pl badania psychograficznego użytkowników. Jego celem było dokładniejsze poznanie naszych czytelników, co w przyszłości pozwoli nam lepiej odpowiadać na ich oczekiwania, jednocześnie zwiększając efektywność działań promocyjnych i reklamowych realizowanych na rzecz współpracujących z nami instytucji.
Nagrody, przygotowane razem z instytucjami kultury z całej Polski, zostały rozlosowane wśród 500 osób, które zdecydowały się wziąć udział w badaniu. Do każdego z dwudziestu zwycięzców trafiła paczka wypełniona po brzegi książkami, płytami i gadżetami.


O.pl na Facebooku
O.pl na Facebooku
O.pl na Twitterze

O.pl Polski Portal Kultury


Karmelicka 35/5–6
31-131 Kraków



Współpraca


TEL +48 12 442 02 68
FAX +48 12 630 18 29
MAIL reklama@o.pl


Wydawca


MODULUS Sp. z o.o.
NS REJ. PR. 151/12
NIP 676-11-88-405
KRS 0000377707
REGON 3510931420