Przewoźnik lotniczy Wizz Air poinformował o awarii systemu Microsoft, która skutkowała odwołaniem licznych lotów. Zgodnie z wydanym komunikatem, pasażerowie dotknięci tą sytuacją otrzymają zgodnie z obowiązującą polityką firmy, zwrot pieniędzy w wysokości 120% wartości biletu. Zwroty będą dokonywane automatycznie, nie później niż 24 godziny od planowanego terminu odlotu, a środki zostaną przyznane na konto WIZZ. Dodatkowo, przewoźnik umożliwia zmianę rezerwacji lub zwrot środków za pomocą innej metody płatności.
Awaria systemu Microsoft wpłynęła na anulowanie 1390 połączeń lotniczych na całym świecie, z czego najwięcej – 512, miało miejsce w Stanach Zjednoczonych. Wizz Air zapewnia, że ich systemy już prawidłowo funkcjonują, udostępniając ponownie możliwość rezerwacji biletów oraz realizacji odprawy online.
Piękny piątek stał się dniem chaosu wskutek globalnej awarii systemu Microsoft. Awaria ta prowadziła do zakłóceń w funkcjonowaniu systemów komputerowych na całej kuli ziemskiej, wpływając m.in. na działanie lotniska w Berlinie, Giełdy Papierów Wartościowych w Londynie, Google Cloud czy brytyjskiego lotniska Gatwick. Problem dotknął również kolei. Szybko wykluczono możliwość ataku hakerskiego, natomiast za niepokoje obarczony został produkt firmy CrowdStrike. Okazało się, że najnowsze uaktualnienie oprogramowania nie jest kompatybilne z komputerami korzystającymi z systemu Windows.