Informacje o planowanych podwyżkach przez mBank były znane od dłuższego czasu, jednak to nie one wywołały burzę wśród internautów. Prawdziwą furorę w social media wywołał jeden konkretny detal tych zmian – mianowicie fakt, że klientom z Ukrainy podwyżki nie będą dotyczyć. Bank natomiast postanowił wyjaśnić, czemu obywateli Polski spotka podwyżka cen, natomiast Ukraińców nie.
Począwszy od 3 kwietnia będziemy musieli zapoznać się z nowym cennikiem usług mBanku. Kluczową zmianą, która najbardziej dotknie klientów, będzie wykluczenie bankomatów sieci Euronet oraz Santander Bank Polska z oferty preferencyjnych warunków dla wypłat gotówki. W rezultacie za korzystanie z bankomatów tych dwóch firm klienci będą musieli zapłacić prowizję lub ewentualnie decydować się na wypłacanie większych sum pieniędzy.
Sytuacja ta sprawiła, że w sieci zaczęły krążyć oskarżenia pod adresem mBank o „niesprawiedliwe traktowanie” swoich klientów. Ostateczny punkt zapalny stanowiło jednak ujawnienie, że wprowadzone podwyżki nie będą miały zastosowania wobec klientów, którzy są obywatelami Ukrainy i którzy przybyli do Polski po 23 lutego 2022 roku. Rozbieżności te dotyczą usług bankowych takich jak eKonto osobiste oraz eKonto osobiste UA.