W godzinach wieczornych w piątek 28 października doszło do rozległej awarii serwisów społecznościowych firmy META należących do Marka Zuckerberga. Przez ponad godzinę w wielu częściach świata nie działały Facebok i Instagram, a także komunikatory Messenger oraz WhatsApp.
Awaria zaczęła się krótko po godzinie 21 czasu polskiego. Wówczas to użytkownicy wymienionych serwisów oraz komunikatorów na całym świecie zaczęli mieć problemy z dostępnością i korzystaniem z platform społecznościowych firmy META. Po wejściu na stronę główną Facebooka bądź prywatny profil pojawiał się znany już od dawna internautom komunikat „ta witryna jest nieosiągalna”.
Serwis Instagram nie zniknął całkowicie, jednakże od godziny 21 nie ładował nowych wpisów wyświetlając jedynie to, co zapisane zostało w przeglądarce wcześniej podczas ostatniej wizyty na tej stronie. Problemy i utrudnienia dotknęły też miliony użytkowników korzystających z komunikatorów Messenger oraz WhatsApp.
Jak się okazało problem dotknął dużej części świata, do korzystając z serwisu Twitter na wielką awarię i brak dostępu do serwisów META skarżyli się nie tylko użytkownicy z Europy, ale także z Azji oraz obydwu Ameryk.
Niezależny monitor awarii Down Detector zarejestrował dzisiejszego wieczoru co najmniej kilka tysięcy zgłoszeń o nieprawidłowym działaniu, bądź całkowitej niedostępności dla każdej z wymienionych usług. Facebok, Instagram, Messenger oraz WhatsApp łączy, jak wiadomo, jedna rzecz. Wszystkie one należą do globalnej korporacji META, której właścicielem jest Mark Zuckerberg.
Po kilku godzinach od przywrócenia serwisów i komunikatorów nadal nie wiadomo jakie były przyczyny kolejnej już masowej awarii wymienionych platform. Nie podano też kiedy serwisy te w pełni wrócą do normalnego funkcjonowania. Niedługo po godzinie 22 w Polsce Facebook był powoli przywracany „do życia” i można już z niego korzystać, ale zarówno ta jak i pozostałe platformy nadal nie działają po piątkowej masowej awarii do końca normalnie tak jak powinny.