Coraz trudniej rozwija się biznes, gdy przedsiębiorca nie korzysta z możliwości jakie daje Internet. Część osób decyduje się na przeniesienie swoich działań do wirtualnego środowiska, inni podejmują ten krok, aby zwiększyć sprzedaż lub zdobyć nowych klientów. Niezależnie od motywacji, sklepy internetowe to ważna część branży e-commerce. Pojęcie to jest jednak dużo szersze niż tylko budowa narzędzi umożliwiających sprzedaż w internecie.

Jak buduje się sklepy internetowe?

Użytkownik sklepu internetowego zwraca uwagę przede wszystkim na jego stronę wizualną. To od czytelności menu oraz intuicyjnego uszeregowania poszczególnych kategorii zależy czy będzie chciał zrobić tam zakupy. Jednak, aby osiągnąć cel jakim jest wysoka sprzedaż i zbudowanie bazy stały klientów wymaga wielotorowych, dobrze zaplanowanych działań. Marketing internetowy i opracowana na jego podstawie strategia zapewnią wzrost popularności sklepu.

Zlecając zbudowanie od podstaw narzędzia do sprzedaży lub modyfikację już istniejących można liczyć na wsparcie zespołu specjalistów. W firmach takich jak https://harbingers.io/ zatrudnieni są projektanci, developerzy, graficy, copywriterzy, marketingowcy oraz specjaliści SEO. Każdy z nich zajmuj się inną częścią budowy sklepów internetowych. Ich zadaniem jest przede wszystkim zbudowanie funkcjonalnego narzędzia, które odpowiada na potrzeby klientów. Jednak, aby sklep internetowy przynosił oczekiwane zyski konieczne jest równie to, aby opracować strategię marketingową.

Co wpływa na pozycję sklepów internetowych?

Firmy działające w sektorze e-commerce poza projektowaniem serwisów www i stron internetowych zajmują się także pozycjonowaniem. Dzięki działaniom związanym z SEO witryna ma wysoką pozycję w wyszukiwarce, co sprawia, że dociera do niej więcej potencjalnych klientów. Dobór optymalnych słów kluczowych zapewnią wzrost popularności sklepu, a co za tym idzie, zwiększą konwersję i sprzedaż. Stosuje się też szereg działań z zakresu content marketingu. Wpływają one na budowanie wizerunku marki w Internecie oraz rozwiązywanie różnych problemów, z jakimi mierzą się przedsiębiorcy.

Ważna jest również umiejętność angażowania grupy docelowej. Dlatego w każdej profesjonalnej agencji e-commerce ważne miejsce zajmuje takie zaprojektowanie sklepu internetowego, aby ułatwić klientowi podjęcie decyzji oraz zbudować jego przywiązanie do marki. W celu zwiększenia sprzedaży stosuje się więc różnego typu akcje promocyjne oraz strategie takie jak content marketing. Mogą one polegać na:

  • udzielaniu rabatów;
  • programach lojalnościowych;
  • wysyłanie newslettera;
  • prowadzenie profili w mediach społecznościowych.

Jak znaleźć firmę, która zajmie się założeniem sklepu internetowego?

Popularność e-commerce sprawia, że wielu specjalistów zajmuje się wsparciem przedsiębiorców działających wirtualnie. Poszukiwania firm, które oferują usługi związane z tworzeniem sklepów internetowych warto rozpocząć od przyjrzenia się temu, co oferują w ramach swoich usług. Czasami będzie to jedynie zbudowanie narzędzia, innym razem kompleksowa obsługa związana z także z pozycjonowaniem i wykonaniem analiz rynku. Dlatego ważne jest, aby dokładnie określić swoje priorytety i kierować się nimi szukając osoby, z którą podejmie się współpracę.

Po wybraniu firmy, z którą chcesz współpracować, podpisz umowę, w której będą określone wszystkie warunki współpracy, w tym koszty, czas realizacji projektu i zakres prac. Upewnij się, że wszystkie umówione warunki są jasno określone i że wiesz, czego możesz się spodziewać.