Bank Pekao SA nawiązał związek z poważnym problemem, który dotyczył przebiegu płatności bezgotówkowych w wielu punktach handlowych, w tym wszystkich sklepach sieci Biedronka. Sytuacja została już jednak opanowana i zapewniono możliwość ponownego korzystania z płatności bezgotówkowych.
Około godziny 11 dotarły do nas pierwsze informacje na temat trudności związanych z realizacją transakcji bezgotówkowych. Zgłoszenia pochodziły od użytkowników Raportu z Trójmiasta i dotyczyły Biedronki na terenie Moreny.
Zgłoszeń o podobnych problemach napływało coraz więcej. Wkrótce stało się jasne, że sytuacja nie jest ograniczona wyłącznie do sklepów Biedronka. Kolejny wpis w Raporcie z Trójmiasta, dodany już po godzinie 12., odnosił się konkretnie do sklepu Stokrotka.
Następne zgłoszenie pomogło rzucić nieco więcej światła na całą sytuację. Wynikało z niego, że problem rozprzestrzenił się również na karty wydane przez bank Pekao SA, co było potwierdzone w jednym z centrów handlowych.