W przemyśle lotniczym panuje duże zainteresowanie, ponieważ narodowy przewoźnik LOT planuje zakup 84 samolotów regionalnych. To potencjalna okazja dla Airbusa, który mógłby wreszcie dostarczyć swoje maszyny do Polski. Jednakże, brazylijska firma Embraer nie ma zamiaru łatwo się poddać. Jak mówi prezes Embraera, Francisco Gomes Neto, zamówienie to jest na tyle ważne, że zdecydowanie będą o nie walczyć. Gomes Neto omawia również wyzwania związane z produkcją samolotów oraz nieudaną fuzję z Boeingiem.

Podczas rozmowy z Marcinem Walkowem, prezes Embraera pytany jest o znaczenie kontraktu na 84 samoloty regionalne dla LOTu. Czy zwycięstwo nad konkurencyjnym Airbus’em jest dla nich kluczowe? Czy to jedynie jedno z wielu zamówień na ich liście? Francisco Gomes Neto odpowiada, że ten kontrakt ma dla nich priorytetowe znaczenie. Wyraźnie podkreśla, że jeden z głównych celów strategicznych Embraera to kontynuacja długotrwałej współpracy z LOTem. Dodaje, że polski przewoźnik już korzysta z znacznej liczby ich samolotów i zdecydowanie będą walczyć o to zamówienie. Jest przekonany, że nowa generacja ich maszyn E2 pozwoli LOTowi osiągnąć jeszcze wyższy poziom efektywności – zarówno operacyjnej, jak i finansowej.

Pomimo bieżącej walki o kontrakt, LOT już podjął decyzję o zakupie trzech nowych samolotów typu E2-195 od Embraera. Pierwszy z nich ma być dostarczony już za kilka tygodni. Czy prezes Embraera traktuje to jako dobrą wróżbę na przyszłość? Tego dowiemy się niebawem.