Dobrze dobrane opakowanie do wysyłki to nie tylko mniejsze ryzyko uszkodzeń paczek i niższe koszty. To też lepsze wrażenia klientów po rozpakowaniu oczekiwanej przesyłki, co przekłada się na pozytywny wizerunek firmy. Co więc najlepiej wybrać? Szczególnie polecane są foliopaki kurierskie. Oto praktyczny przewodnik po tego rodzaju opakowaniach wysyłkowych.
Dlaczego właśnie foliopak kurierski?
Foliopaki kurierskie to rodzaj foliowej koperty z paskiem klejącym. Tego typu opakowanie jest lekkie, a więc nie obciąża nadmiernie przesyłki. Zajmuje mniej miejsca niż kartonowe pudełko, co pozwala obniżyć koszty związane z wysyłką. Na dodatek foliopaki bardzo dobrze chronią zawartość przed zabrudzeniami i wilgocią. Nie są transparentne, dlatego nie widać, co dokładnie znajduje się w środku.
Jakie foliopaki kurierskie wybrać do sklepu internetowego?
Sklep internetowy jest działalnością opierającą się na wysyłce towaru do różnych zakątków kraju i świata. Z tego względu wybór opakowań nie może być przypadkowy. Poniżej kilka przydatnych wskazówek, jak znaleźć najlepsze foliopaki kurierskie, które nie zawodzą.
Wymiary
Na rynku jest mnóstwo rozmiarów foliopaków, co jest ich bardzo dużą zaletą. Dzięki temu można z łatwością znaleźć idealnie dopasowane opakowanie, niezależnie od rodzaju i wielkości wysyłanych towarów. Dużą popularnością cieszą się modele o wymiarach:
- 25×35 cm,
- 35×45 cm,
- 40×50 cm,
- 50×60 cm.
Jednak w razie potrzeby na pewno uda się znaleźć nieco mniejsze lub większe foliopaki kurierskie, np. 22,5×32,5 cm czy 70×78 cm.
Materiał wykonania
Kluczowe jest to, aby foliopak wykazywał odporność na uszkodzenia mechaniczne, a zwłaszcza na rozerwanie. Najczęściej jego materiałem wykonania jest folia LDPE – z polietylenu niskiej gęstości. Tworzywo jest miękkie i bardzo wytrzymałe, a w razie potrzeby może być zabarwione na dowolny kolor.
Sklepy internetowe, dla których ważna jest troska o środowisko i bycie eko, powinny postawić na bio foliopaki kurierskie. One także powstają z folii LDPE, ale wzbogaconej o specjalne dodatki, takie jak np. opatentowany d2w (sprawia on, że opakowanie rozkłada się znacznie szybciej, a pozostaje po nim jedynie dwutlenek węgla, woda, biomasa i pierwiastki śladowe).
Ciekawą eko alternatywą są też opakowania z folii z recyklingu, czyli z tzw. regranulatu. Pod względem wytrzymałości nie odbiegają od produktów powstających ze zwykłej folii.
Grubość – bo foliopaki kurierskie muszą być solidne
Kupując kurierskie foliopaki, zawsze należy zweryfikować ich grubość. Od tego zależy, czy zapewnią dużą wytrzymałość na rozerwanie. Standardowo jest to 30-70 mikronów. To optymalna wartość, pozwalająca na bezpieczne wysyłanie paczek.
Personalizacja i obrandowanie
W branży e-commerce bardzo ważne jest dbanie o wizerunek firmy i odpowiednią strategię marketingową. Foliopaki kurierskie mogą stać się jej częścią – wystarczy je spersonalizować/obrandować. Można to zrobić poprzez dodanie własnego nadruku, np. logo czy reklamowego hasła. Takie opakowania można również zabarwić na wybrany kolor.
Spersonalizowane foliopaki ułatwiają budowanie wizerunku marki. Już na etapie dostawy klienci zaczynają kojarzyć sklep z profesjonalizmem i dbałością o szczegóły. Często to właśnie te kwestie decydują o ponownym skorzystaniu z oferty.
Zadbaj o to, aby Twoje paczki robiły dobre wrażenie, jeszcze zanim klienci je otworzą. Wybierz foliopaki dopasowane do Twojego asortymentu – pakuj mądrze, wygodnie i ekonomicznie!