Nowo odkryty kosmiczny obiekt stanowi potencjalne niebezpieczeństwo dla Ziemi! Odkryta Asteroida 2022 AP7 wywołała poruszenie na całym świecie.

„Zabójca planet” na ścieżce orbitalnej Ziemi

Astronomowie dokonali niepokojącego odkrycia w kosmosie. Chodzi o Asteroidę 2022 AP7, która porusza się po orbicie skrzyżowanej z orbitą Ziemi. Oszacowano, że kosmiczny obiekt ma średnicę pomiędzy 1,1 a 2,3 km. Ciało niebieskie cechuje się również nieregularnym kształtem. Aktualnie asteroida została uznana za największą odkrytą planetoidę. Wiadomo już, że potrzebuje 5 lat, aby okrążyć Słońce.

Jest to największy obiekt kosmiczny tego typu odkryty na przestrzeni ostatnich 8 lat. Planetoida została wypatrzona na niebie przez naukowców z Carnegie Institution for Science w Waszyngtonie. Astronomowie wyraźnie podkreślają zaniepokojenie i potocznie określają asteroidę „zabójcą planet”. Obiekt nie został wcześniej odkryty ze względu na utrudnioną obserwację spowodowaną intensywnymi promieniami Słońca.

Czy asteroida zagraża życiu na Ziemi?

Niestety asteroida mogłaby wpłynąć na wyginięcie życia na Ziemi. Po uderzeniu asteroidy w Ziemię powierzchnia naszej planety uległaby szybkiemu wychłodzeniu. Według naukowców promienie słoneczne nie mogłyby do niej dotrzeć, co w konsekwencji wpłynęłoby na unicestwienie życia na Ziemi. Jednakże według szacunków astronomów z planetarium w Chile, hipotetyczne szanse na uderzenie asteroidy w Ziemię są bliskie zeru.

Na szczęście na chwilę obecną naszej planecie nie grozi zderzenie z kosmiczną skałą. Obiekt znajduje się po drugiej stronie Słońca. Sytuacja może się zmienić w przyszłości ze względu na siły grawitacyjne innych planet. Warto jednak zaznaczyć, że w tym roku NASA dokonała celowej kolizji sondy DART z planetoidą o nazwie Dimorphos. Był to celowy test wykonany w celu ochrony Ziemi przed ewentualnymi zagrożeniami w postaci kosmicznych skał. Test był znaczącym krokiem dla rozwoju nauki o kosmosie.