Apple jest jedną z najbardziej znanych firm technologicznych na świecie. Produkty amerykańskiego giganta bardzo często wyznaczały standardy, na których opierały się inne firmy technologiczne. Apple, w Stanach Zjednoczonych jest marką kultową, a w Polsce ma swoje spore grono wiernych fanów (oraz tyle samo przeciwników). Historia marki z logo nadgryzionego jabłka jest niezwykle ciekawa, a niektóre ciekawostki, są mało znanymi faktami, nawet dla jej prawdziwych miłośników. Oto 5 ciekawostek o Apple, których być może nie znałeś.

Apple jest jedną z najbardziej znanych firm technologicznych na świecie. Produkty amerykańskiego giganta bardzo często wyznaczały standardy, na których opierały się inne firmy technologiczne. Apple, w Stanach Zjednoczonych jest marką kultową, a w Polsce ma swoje spore grono wiernych fanów (oraz tyle samo przeciwników). Historia marki z logo nadgryzionego jabłka jest niezwykle ciekawa, a niektóre ciekawostki, są mało znanymi faktami, nawet dla jej prawdziwych miłośników. Oto 5 ciekawostek o Apple, których być może nie znałeś.

Logo Apple

Obecnie logo Apple jest znane praktycznie każdemu. Charakterystyczne nadgryzione jabłko, dla wielu stało się synonimem sprzętu elektronicznego wyznaczającego współczesne standardy, mało jednak osób wie, że pierwsze logo firmy Steve’a Jobs’a wyglądało zupełnie inaczej. Autorem pierwszego loga jest Ronald Wayne, który jest jednocześnie trzecim i zdecydowanie najmniej znanym, założycielem słynnej firmy. Pierwotne logo przedstawiało Isaaca Newtona, który siedzi pod drzewem i czyta książkę. Nad jego głową wisi jabłko, które zaraz spadnie uderzając Newtona w głowę. Wspomniane logo było pełne detali, z tego względu dość trudno było je umieścić na sprzęcie producenta, tym samym było bardzo krótko używane. Kolejnym logo firmy było już charakterystyczne jabłko, jednak pierwotnie było one w kolorach tęczy. To widoczne obecnie na urządzeniach producenta miało premierę w 1998 roku.

Trzeci właściciel największym pechowcem firmy?

Apple założyły trzy osoby: Steve Jobs, Steve Wozniak oraz Ronald Wayne. Dwóch pierwszych panów nie trzeba nikomu przedstawiać, ponieważ są oni dość powszechnie znani fanom (i nie tylko im) firmy. Wozniak opuścił swoją firmę w 1985 roku, a Jobs pracował w niej aż do 2011, kiedy to pokonał go rak trzustki. Ronald Wayne zaś opuścił szeregi Apple kilka miesięcy po jej oficjalnym założeniu, z powodu niewiary w sukces firmy. 10% swoich udziałów sprzedał Wozniakowi oraz Jobsowi za 800 dolarów. Nie trzeba tłumaczyć, ile te akcje warte by były obecnie. Z tego powodu Ronald Wayne jest postrzegany jako jeden z największych pechowców branży.

Odzież Apple

Dzisiaj Apple jest znane przede wszystkim jako korporacja technologiczna, był jednak czas, kiedy firma szukała nowych pomysłów na biznes, a jednym z nich była własna odzież. W internecie można znaleźć katalog, który przedstawia projekty firmy z Cupertino, a jest on datowany na 1986 rok. Jaką odzież chciała produkować amerykańska korporacja? Czapki z daszkiem, bluzy dresowe, koszulki oraz wiele innych mniejszych gadżetów. Oczywiście wszystko z nazwą lub logiem firmy. Pomysł dość szybko porzucono i o nim zapomniano, za co, z perspektywy czasu, można tylko firmie podziękować.

Prezentacja iPhone’a 1 generacji była blefem

W przypadku pierwszego iPhone’a określenie „prezentacja modelu” jest użyte nieco na wyrost, gdyż można zleźć sporo informacji o tym, że pierwszy smartfon firmy działał sprawnie dopiero ładnych kilka miesięcy po jego oficjalnej prezentacji. Jobs hipnotyzował publiczność prototypem urządzenia, które w rzeczywistości miało wiele braków. Wystarczy wspomnieć, że wymyślono złotą ścieżkę (czyli w jakiej kolejności miały być otwierane aplikacje), dzięki której smartfon się nie wieszał. Oprócz tego, za sceną były ustawione anteny, które pomagały w utrzymaniu maksymalnego zasięgu sieci na pierwszych iPhonie, bo ten miał problem nawet z tym. Obecnie prezentacja iPhone’a 1 generacji jest uznawana za marketingowy majstersztyk.

Zyski i marże Apple

Apple jest jedną z najbogatszych, jeśli nie najbogatszą, firmą na świecie. Jej zyski liczone są w miliardach dolarów, a marże na produktach dochodzą do 60%. Obecnie iPhone stanowi główne źródło zysków korporacji, jednak coraz prężniej rozwijają się usługi giganta, rośnie również sprzedaż komputerów z logo nadgryzionego jabłka.

Tekst o ciekawostkach dotyczących firmy Apple powstał we współpracy z AppleHome – serwisem Apple z Warszawy.