Rozpoczęcie sprzedaży odświeżonej wersji PlayStation 5 przez Sony, które zostało oficjalnie zapowiedziane kilka tygodni temu, potwierdziło plotki krążące w branży od kilku miesięcy. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami wydawanymi przez firmę, nowy model gier miał pierwotnie trafić tylko do USA i „wybranych regionów” w listopadzie. Wbrew tym przewidywaniom, uproszczona konsola jest teraz dostępna również dla graczy w Polsce.

Oznaczenie „PS5 Slim” to nieoficjalne miano nadane przez graczy nowemu modelowi, który trafił na półki sklepów. Faktycznie, japoński gigant ponownie wprowadził na rynek produkt pod nazwą „PlayStation 5”, ale nowa wersja nosi oznaczenie „D Chassis”. Jak wynika z wcześniejszych planów firmy, to ona ma w przyszłości zastąpić model urządzenia, które zadebiutowało 3 lata temu.

Nowe PS5 jest o 30% mniejsze i co najmniej o 18% lżejsze od modelu, który pojawił się na rynku jako pierwszy. Z powodu tych zmian wielu entuzjastów gier nazywa nową wersję „Slim”.